5 praktycznych wskazówek dotyczących ochrony danych w Twojej firmie

Gru 9, 2020 Dla przedsiębiorców
rodo a przedsiębiorca

Era cyfrowa, w której żyjemy, charakteryzuje się licznymi przypadkami szpiegostwa i piractwa danych. Osoby fizyczne, instytucje międzynarodowe i firmy są narażone na te zagrożenia. A ponieważ straty są często znaczne (zwłaszcza dla firm), rośnie świadomość konieczności ochrony danych cyfrowych. Oto kilka praktycznych wskazówek, które mogą pomóc w tym procesie zabezpieczania firmy.

Wybór haseł.

Ochrona różnych systemów w firmie zależy od wyboru hasła. I dla nich ważne jest, aby zrobić kilka kroków, aby „przeciętny człowiek” nie mógł tego odgadnąć. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest zdefiniowanie okresowości zmiany haseł. Następnie należy upewnić się, że to samo hasło nie jest powtarzane na kilku systemach jednocześnie. Inaczej byłbyś bardzo wrażliwy.
Skuteczne hasło musi być złożone (aby je zaprojektować, należy jedynie stosować naprzemiennie znaki, cyfry i duże i/lub małe litery). Aby go stworzyć, należy unikać używania łatwo identyfikowalnych informacji, takich jak nazwa firmy lub jej promotora, data utworzenia firmy.

W przypadku hostingu, wybierz opcje lokalne.

Lepiej jest zdecydować się na firmy hostingowe zamieszkałe w tym samym kraju co Twoja firma. Między innymi, ta opcja daje większe bezpieczeństwo. Ponieważ prawa regulujące ochronę danych i naruszenia danych nie są wszędzie takie same, istnieje ryzyko wystąpienia incydentów prawnych. A w zależności od jurysdykcji danego kraju, decyzje sądowe lub regulacyjne nie zawsze są korzystne. Przy wyborze dostawcy usług hostingowych należy wziąć pod uwagę następujące elementy. Należą do nich między innymi:

a. poziom bezpieczeństwa oferowany przez dostawcę usług hostingowych;
b. kraj, w którym będą przechowywane Twoje dane;
c. certyfikaty posiadane przez dostawcę usług hostingowych;
d. proces przechowywania danych, itp.

Dostęp do filtra.

Dane firmowe są bardzo wrażliwe i należy w miarę możliwości zapobiegać wpadaniu w niepowołane ręce. Dlatego ważne jest, aby uniemożliwić wszystkim pracownikom dostęp do tych samych informacji. Możesz na przykład zdefiniować różne poziomy dostępu do informacji w oparciu o ich staż pracy i zaufanie, jakim obdarzasz swoich pracowników. Należy również uważać, aby nie przechowywać poufnych informacji na podłączonych serwerach.

Chroń swoje dokumenty.

Bardzo łatwo jest zgubić lub uszkodzić dokument w firmie, niezależnie od jego wielkości Konieczne jest zatem zapewnienie identyfikowalności dokumentów. Zniszczyć przestarzałe pliki i zapisać inne dane w bezpiecznym miejscu.
Ochrona danych firmy jest równie ważna od wewnątrz jak i z zewnątrz. Wymaga to dyskrecji i ścisłego przestrzegania protokołów bezpieczeństwa.

Przez Akademia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *